Interesanti vaidi, kā ietaupīt naudu krājkontam

Tam klāt vēl pievienotas dažas režisoriskas references no "Tibetas mirušo grāmatas", kas liek parakņāties mūsu miglainajās attieksmēs pret nāves jēdzienu un izrādē pārvēršas par izmisīgiem protagonista mēģinājumiem kaut kā sakārtot savas attiecības ar to. Savukārt komunisti uzskatīja Ļeņinu, kas bija spēris lielo soli sabiedrības transformēšanā – iedvesmojis revolūciju –, par savu Mesiju, kuram pienāktos dzīvot mūžīgi, lai jaunā, ļeņiniskā realitāte tiktu apsargāta un turpināta. Aizdevuma pieteikums LatCredit. Vilis Daudziņš derviša svārkos kā prusaks uzrāpjas "eglītes" smailē un izskatās neizskatāmi noguris no savas iebalzamētās nemirstības. Но, оказывается, это всего лишь треск старого паркета. Aktieris ar koķeti pašironisku distanci kā spēlējoties atveido fiziski ierobežoto Iļjiču. Aizmirstiet par oktobrēna nozīmīti ar lokaino eņģelīti, kā no Madonnas klēpja izrāpušos. Bet es ar lielu prieku ļāvos šim teātra stāstam, jo visai reti izrādēs Latvijā iespējams piedzīvot tik spēcīgu atsvešinājumu, kas provocētu uz aktīvu līdzi domāšanu un analīzi visa vakara garumā. Visu aktieru profesionāli kalkulētie žesti un mīmika, rūpīgi izsvērtie intonācijas un vārda kontrasti, dziesmas un dejas sašķeļ ierastos stereotipus un ļauj režisoram sagrupēt tos citādās kombinācijās, veidojot piesātinātu izrādes semantisko lauku. Piedāvā Maxima Šī recepte vislabāk iederēsies vasaras noslēguma vai rudens sezonā, kad mūsu piemājas dārziņā nogatavojušie pirmie ķirbji un citi labumi. Pat ja viņš bija ģēnijs jeb unikāla un neatkārtojama personība, izrādē konsekventi realizētā groteska savā ziņā kā spogulī parāda mūsu prātos konstruēto Ļeņina tēlu. transformētās apziņas tēlos cilvēks redzēs to, kam ticējis un ar ko īstenībā dzīvojis". Он утратил дар речи, с трудом шевелит ногами, но даже "физиологические подробности" не вызывают у зрителей отвращения. Izrādes kulminācija ir bērnu eglītes aina pie vectētiņa Ļeņina, kas it kā esot sarīkota Gorku muižā. Tajā režisora un dramaturģiskā materiāla autora paša raksts ar "nepretenciozu" nosaukumu - "Par ko ir izrāde "Pēdējā Ļeņina eglīte"". Этот "матерый человечище" всего за несколько лет сумел изменить мир до неузнаваемости – последствия этого мы все ощущаем даже сто лет спустя, как бы ни относились к его идеям. PAR KO IR IZRĀDE Uldis Tīrons programmiņā, laikam jau apzinādamies, ka daudziem izrāde liksies pārāk dīvaina un neuztverama, uzrakstījis ievadu "Par ko ir izrāde "Pēdējā Ļeņina eglīte"". Turklāt šo karnevālu pavada duāli smiekli: pārspīlētajā līksmībā izskan arī izsmējība. Koncentrētāk tas izpaužas nosacīti otrajā, Ļeņina pēcnāves daļā. gados boļševiki sūtījuši ekspedīciju mistiskās Šambalas meklējumos; tai kopā ar speciālās nodaļas un Nikolaja Rēriha ekspedīcijām vajadzēja nokļūt Tibetas nepieejamajos kalnos. Taču izrāde pat ar visu fantasmagoriju liek lūkoties pēc šī reālā, pasaules vēstures piedzīvotā, nenostājoties nevienā pusē, bet paliekot pašam sevī. А вот переходное состояние - это нечто, сходное с чем-то непонятным, загадочным, подсознательным, то, что весьма похоже именно на предсмертный бред, в котором вдруг появляются дети с игрушками и барабанами, чтобы отпраздновать с Ильичом его последний Новый год. šie redzējumi nav no viņa atdalāmi. Eiro banknotes un monētas. Šamaniskā dziesma indiāņu vietējā valodā, kas dun ausīs vēl labu laiku pēc izrādes beigām, esot spēka piesaukšanas stāsts. Мозг, который по оценке врачей, вскрывавших тело вождя, был не столько предметом анатомии, сколько архитектуры, оказался катастрофически поврежден несколькими инсультами. Šķiet, ka Uldim Tīronam uz skatuves ir izdevies īstenot Meraba Mamardašvili kādreiz teikto, ka ikviens īsts teātris ir "tā, kas attēlots, neattēlojamības rādījums. U.Tīrons savos iestudējumos mēdza aizklīst filozofijas un pasaules izzināšanas klajumos, skatītājam radot grūtības uztvert autora domas lidojumu. Interesanti vaidi, kā ietaupīt naudu krājkontam. Abos gadījumos kontrasts starp saturu un formu jeb intonāciju rada komisku efektu un ir ideāla groteskas izpausme, jo savieno pretstatus. Mīts, rituāls, kults ir daži Ulda Tīrona iestudējuma atslēgvārdi, kas caurauž skatuvisko darbību. Jo spožāks prāts, jo bīstamāks. Ленин в потрясающем исполнении Вилиса Даудзиньша ковыляет до шкафа, в котором и прячется - там он испражняется. Pašam Ļeņinam uz acīm maskas vietā plīvo sarkanais kaklauts, spilgti izkliedzot to aklumu, kas šo cilvēku pavadījis viņa dzīves laikā, zemes dzīves izskaņā papildinot to ar runasspēju zaudēšanu, no troņa pārceļot uz ateju, bet pēcāk jau uz melno kubu. Bet dažbrīd šķiet, ka varbūt skatāmies to murgu, kas Ļeņina galvā notiek pēc smadzeņu triekas. Viņš ir domātājs, kurš nevis sniedz pareizās atbildes uz visiem jautājumiem, bet tikai meklē un uzdod jautājumus. Es ļoti, ļoti ceru, ka vispasaules revolūcija, par ko sapņoja Ļeņins, nekad nenotiks un komunisma rēgs. Viņa ķermeni neatgriezeniski mainījusi daļējā paralīze, viņam ir grūtības pārvietoties, bet viņa šaudīgajās ačelēs ir viltība, uzvedība – huligāniska. Līdz no tiem tiek uzbūvēts mauzolejs. gadsimta mijā, kad dzimst dažādie modernisma strāvojumi. Un ļoti labi atceros, kā izskatās gan tā grāmata par Ļeņinu, ko man uzdāvināja, iestājoties oktobrēnos, gan to, ko pasniedza, iestājoties pionieros. Pēc JRT izrādes noskatīšanās nožēloju šo rīcību, jo ar šodienas kritiski analītisko prātu, iespējams, būtu gribējies tās palasīt. - stilistiski nevainojami uzskicētas epizodes, kas ļauj publikai iespraukties tajā īpašajā patiesības slānī, kurš parādās starp skatuviskajā darbībā redzamo un noklusēto. Katrā gadījumā, ievietojot skatītāja uztveri paša radītajā koordinātu sistēmā, Uldis Tīrons dod brīvu vaļu ikvienam veidot tajā savu izrādi, itin labi saprotot, ka viss tik un tā būs atkarīgs no tā, ko katrs redz un zina. lielāko mistifikāciju pārsteidzoši eleganti iespiedis Maļeviča melnā kuba okultiskajos rāmjos Lai kādu parādību demistificētu, ir nepieciešams to mistificēt. Rodas jautājumi, par kādiem arhīviem ir runa un kāpēc vēsturnieks unikālo materiālu izrakstījis tikai daļēji, lai arī tas varētu sacelt savā ziņā pat starptautisku sensāciju. Izrādes kompozīciju veido atsevišķu ainu virtene, kas montēta ne pēc sižeta, bet uzveduma veidotāju domas attīstības loģikas, kura ir negaidīta, "lēkājoša", kurai aizraujoši, bet ne tik vienkārši izsekot. Сценография – знакомый до боли бывшим советским людям больничный максимализм. Šajā ciklā līdz šim izdots neatkarīgās mūzikas dziesmu izlase ar Aspazijas tekstiem “Pretējības” un instrumentālās mūzikas izlase “Janis Rozentāls. Vietumis neiztrūkstoša ir neērtības sajūta: taču to rada ne jau šī pretrunīgi vērtētā cilvēka liktenis, bet gan neizbēgamā sajūta par to, ka pakausī elso nāve.

RECENZIJA: Izlase ''Veidenbaums. Vaidi un gaidi'' - Tauta Runā

. Доступ к документам обеспечил известнейший рижский историк и редактор Борис Равдин, уже несколько десятилетий изучающий ленинскую тематику. Daudziņš nospēlē no orbītas izgājušu izcilu prātu, kurš raustās konvulsijās, juceklīgā apziņas plūsmā līdz ar ķermeņa izdalījumiem izsviezdams savu agrāko runu un rakstu fragmentus. Kā vēl vienu būtisku karnevālu iezīmi M.Bahtins min viena karaļa kroņa noņemšanu un cita karaļa kronēšanu, tā simbolizējot vienkāršo aizvietojamību: nav nozīmes tam, kas ar ko tiek aizvietots vai mainīts. Interesanti vaidi, kā ietaupīt naudu krājkontam. Ļeņina lomas atveidotāja Viļa Daudziņa vārds pavisam reāli varētu parādīties sezonas labāko aktieru sarakstā. Pats interesantākais ir tas, ka tēls vienlaikus un vienādi meistarīgi pārstāv divus teātra tipus – reālpsiholoģisko un spēles teātri. Tiem, kas dzīvojuši PSRS, Ļeņins ir realitāte, kuras absurditāte šodienas skatījumā to nepadara par nebijušu. Выкидывает туалетную бумагу с калом не в ведро, а в сторону охраны. Skatuves iekārtojums piedāvā daudzus simbolus, kas iekustina gan vēsturisko atmiņu, gan rosina meklēt asociācijas ar šo laiku notikumiem. Velkot paralēles ar mūsdienu zinātni, laikam atviegloti jānoelšas, ka šobrīd pautu pārstādīšanas un dižgaru augšāmcelšanas ideja nevienu neinteresē. To ir uzdrošinājies domātājs režisors Uldis Tīrons iestudējumā "Pēdējā Ļeņina eglīte" Jaunajā Rīgas teātrī, neatstājot vienaldzīgu skatītāju un atgādinot, ka katram ir savs ārprāta stāvoklis. jautras jeb komiskas šausmas. Kā pavairot savus ienākumus, neizejot no mājas?. Ar grimētājas Sarmītes Balodes palīdzību aktieris tā pārvērties, ka vizuāli atgādina simtprocentīgu Ļeņinu, kādu mēs to pazīstam no fotoattēliem. Eglītes ainā aktieri, uzlikuši maskas, tēlo bērnus, kuri slavina Ļeņinu. Есть целый монолог Ленина о том, как он любит собирать грибы и тут невольно сюжет развивается в сторону знаменитой "байки" Сергея Курехина, который в годы перестройки заставил поверить даже самых продвинутых людей в то, что Ленин - гриб. Nepretendējot nolasīt visus Tīrona erudīcijas izliktos kodus, manuprāt, izrāde ir par to, cik vājprātīgi sarežģīta un bīstama ir cilvēka psihe. Ekspresionisma ietekme konstatējama ne tikai izrādes vizuālajā tēlā, bet arī tās idejiskajā līmenī, tāpēc to dienu cilvēku saskatīšanās ar mums nav formāla vai tikai komiska. Daudziņš vienmēr svin uzvaras, kad viņam jāspēlē tā saucamie krāsainie raksturi, kuru atveidē aktieris izpēta visu līdz visskrupulozākai detaļai – fiziskā izskata, runas paradumu, skatīšanās leņķa, kostīmu, kustību, domāšanas līmenī. Ar bērnu apzīmējot cilvēka bezpalīdzību. "Bestiārijs" beidzot izteica manas skolas laika "Ļeņina mazbērna" apmulsušās un beztiesiskās izjūtas. Его под "нечеловеческую музыку" "Лунной сонаты" Бетховена так и уложат, с протянутой дланью, на помост - и мы не поймем, перед нами еще живой человек или уже труп. Ленин уже лежит в хрустальном гробу в Мавзолее, и верные латышские стрелки встают с ними в почетный караул. Перед нами история последнего дня жизни Ленина, поначалу во многом перекликающаяся с знаменитым фильмом Александра Сокурова "Телец". Taču jūsma par aitiņas Dollijas klonēšanas iespējamību gan ir dzīvāka par dzīvu. Tā rādījums, ko attēlot principā nav iespējams, bet kam jārodas, jāgūst pastāvēšana un jātop saprastam". Bez visa cita Ļeņina nāves gads taču sakrīt ar šī modernisma virziena vēlīno fāzi. Чтобы бороться, надо стоять. Šīs izteiksmīgās tēlu galerijas centrā ir Viļa Daudziņa Ļeņins, portretiska kopija, perfekta dzīvā maska, kurā cieši savīts komiskais ar traģisko. Dzejas ritmiskas interpretācijas veidojušas tādas muzikālās apvienības kā “MMMM”, “Martas asinis”, “Tehnikums”, “Hipstokrātija”, “ISMS”, “Čipsis un Dullais”, Roberts Gobziņš un Westbam, “Rāva”, Jānis Irbe un citi. Vārdi, kas vēl aizvien liek pārdomāt dzīves īstās vērtības, transformējušies līdzi laikam, lai katrs spētu ieraudzīt savu Veidenbaumu,” vēsta izdevēji.

10 interesanti veidi, kā organisms sevi aizsargā -

. Par strēlniekiem, kas savu gaišo prātu un vitālo jaunības enerģiju tērēja. Znotiņš sanitāra lomā, ātri pārvietodamies ar viegli ieliektiem ceļiem un veltot zālei ekstātiskus laimes smaidus pēc vadoņa ķermeņa apkopšanas, rada iespaidu par kādu infernālu būtni. Manā biogrāfijā šī lieliskā cilvēka ar augsti velvēto pieri un laipnajām acīm, likās, ir bijis jau pārpārēm. Līdzīgs paņēmiens izmantots kādā Krupskajas monologā, kad viņa "Volodjam" veltītu iejūtīgu un patētisku vārdu straumē it kā starp citu iesprauž "mātes vārdus" krievu valodā, ko izrunā tai pašā vienlaidus cildenajā intonācijā kā visu pārējo. Ģirta Krūmiņa vācu ārsts Fersters, fanātiskais zinātnes pielūdzējs, kurš drudžaini mirdzošām acīm pravieto par orgānu pārstādīšanas brīnumiem, var šķist ārprātīgs un viņa monologi absurdi, kaut arī viņš pārstāv savā laikā plaši izplatītas idejas. Ļeņins – tā ir pieredze, kas vieno vai šķeļ, arī tāpēc, ka, piemēram, jaunākām paaudzēm varētu būt zināms vārds, bet trūkst rituāla pieredzes. Kolēģiem tas asociējies ar Maļeviča "Melno kvadrātu", bet reliģisko rituālu gaismā lielais melnais fināla kubs atgādināja svētāko vietu islāmā – Kaabu Mekā. Божеством он становится уже при жизни. No šo absurdo tekstu lasīšanas un iekalšanas ne vienmēr bija iespējams izvairīties. Piemēram, uz argumentu par bērniem trūkumcietējiem nosūtīto savu makaronu devu tiek atgādināta Ļeņina pavēle nošaut visas prostitūtas. Citkārt no skapja pastiepjas roka ar baltu lignīna kušķi, kurā, jāsaprot, varonis tikko noslaucījis fekāliju paliekas. Ne tikai tāpēc, ka joprojām nevaram atgūties no Ļeņina politiskā mantojuma sekām. Šajā kompānijā pati "lielākā" un atraktīvākā lelle ir Viļa Daudziņa atveidotais vadonis. Ленин размахивает руками, правая вытягивается вперед-вверх и он становится таким знакомым нам памятником. Vienlaikus izrāde kalpo kā brīdinājums tam, ka rituālas darbības, kas cilvēces vēsturē ir neiztrūkstošs kopienas stiprināšanas un motivēšanas elements, tomēr pieder pagātnes sabiedrībām. Aiz spožās Ļeņina maskas jūtamas arī cilvēciskas emocijas, kādas, šaubu nav, piedzīvo pat masu slepkavas. Vairākas epizodes izrādē saistītas ar Ļeņina urinēšanu un izkārnīšanos. Uzteicama arī Inga Tropa Ļeņina māsas Marijas lomā. gada nogali, par Ļeņina kulta dzimšanu, par večuku, kuram brīdi pirms nāves paša radītās idejas nekādi vairs nepalīdz. Но уж что точно - бессмертие существует наверняка. Ленин устраивает утренник для местных детишек. Taču viņa tēlojums neraisa pretīguma iespaidu, kādu varētu radīt pašmērķīga kroplības demonstrācija. Turpretī semiotiķis Rolāns Barts apgalvo, ka cilvēku attiecības ar mītu veidojas uz derīguma, nevis uz patiesības pamata: katra mīta nobriešanai nepieciešams arī savas mikroklimats. Par Ulda Tīrona izrādi "Pēdējā Ļeņina eglīte" Jaunajā Rīgas teātrī Uldis Tīrons – žurnāla "Rīgas Laiks" redaktors, divu filmu un divu Austrumu kultūrai un reliģiskajām praksēm veltītu grāmatu autors – iestudējis savu otro teātra izrādi: "Pēdējā Ļeņina eglīte". Absurds, kas valda uz skatuves, asprātīgi, kultūratsaucēm bagātīgi un horeogrāfiski precīzi radīts, ierauj skatītāja prātu utopiskā līdera ārprātā. Ильич проводит последние дни жизни в окружении самых близких и преданных людей: медперсонал, сестра Маня, Надежда Константиновна и двое верных латышских стрелков. Neraugoties uz estētisko baudījumu, kuru sniedz Viļa Daudziņa kārtējais aktiermeistarības šedevrs, viņa veidotais Ļeņina tēls prasa zināmu uztveres piepūli, jo tā nebūt nav karikatūra. Действие начинается с выстрела. С тех пор елки эти на Красной площади заметно выросли, идеи марксизма-ленинизма человечество переоценило, но фигура вождя мирового пролетариата все не дает покоя потомкам. Получается "семеро на одного". Eglītē kā atmiņā par senajiem kulta kokiem un ap tiem veiktajiem rituāliem tiek kārti priekšmeti, kas simbolizē lietas vai idejas, kurām vēlamies piešķirt kādu nozīmi. Uldis Tīrons spēlējas ar idejām, kas veidoja un ietekmēja Ļeņina gāzēju paaudzes domāšanu - te ir gan Viktora Peļevina romāni, gan Aleksandra Sokurova filmas, gan Borisa Grebenščikova meitene ar airi, turpat blakus - Tibetas nāves grāmata. Izrādes valodā, manuprāt, nepārprotami vērojami visai sekmīgi mēģinājumi savdabīgi izmantot ekspresonisma pieredzi,vienlaikus to arī transformējot.

- Stils un mode katram interesentam!

. Šo cepumu pagatavošana ir ļoti vienkārša un rezultāts neliks vilties. Vismaz manā vecumposmā vajadzīgais noilgums ir iestājies. А в финале тот самый первый Ильич уйдет от нас - медленно скрывшись в шкафу, вглядываясь в публику с хитрым прищуром. To Ulda Tīrona izrāde pasaka nepārprotami – Ļeņins joprojām ir dzīvs, gan Krievijā, gan Latvijā. Daudziņa varoņa balsī skan neticības, apjukuma intonācijas, kvēla vēlēšanās atrast kaut vienu neapšaubītu argumentu sava varoņa cilvēcībai. Šo ainu laikā proletariāta vadonis arī it kā rotaļājas ar sevi dievinošo apkalpojošo personālu, kaut kādā ziņā pat parādīdams vairāk veselā saprāta pazīmju nekā tie. Tātad esmu tās kādā brīdī izmetusi, laikam jau vēloties distancēties no šīs divdomīgās bērnības pieredzes. Мы постоянно слышим какие-то выстрелы за кулисами - и не до конца ясно, это стреляют в Горках или же это ужасными выстрелами отдается в больном мозгу треск половиц паркета. В исполнении нынешнего Ленина эта грибная байка смахивает на настоящее сумасшествие. Viņš ir kā karalis ar savu marionešu galmu, kuru pat nav jāpiepūlas raustīt aiz neredzamiem diedziņiem, kas austi no nekritiskas, pielūgsmes pilnas padevības, – viņi kustās paši. Ārprāta ieslodzītie Kā savulaik teicis izdevuma "Daily Telegraph" politiskais karikatūrists Nikolass Garlands, laba karikatūra, tāpat kā jebkurš cits mākslas veids, ir tuvāk patiesībai nekā realitāte pati par sevi. Этот спектакль уникальный во многих смыслах. В общем, с ней трудно не согласиться - в том смысле, что вождь мирового пролетариата действительно уходил в бреду. Tādu vai tai līdzīgu sajūtu, var teikt arī – pārdzīvojumu, es sen neatceros pieredzējusi. Удержать хороший тон авторам во многом помогает хорошее чувство юмора. с самим собой - один из детей оказывается точной копией Ильича! Это раздвоение в результате театрального фокуса кажется настоящей мистикой, на фоне которой выкрикиваются множество цитат из Ленина. Она в спектакле появляется дважды. Ar pazemojumu, ka zīmēt dzērvīšu kāšus esmu iemācījusies no stāstiņiem par ideālbērnu Volodju, kā nekā biju jau tikusi galā bez kolektīvās terapijas - Ulda Tīrona piedāvātā "pašizpratnes miroņa" modināšanas seansa. Par antititāniem, kas savus talantus izmanto mīnusa zīmē. Un nobeigumā vēl daži vārdi par trešo pārsteigumu, kuru man sagādāja Ulda Tīrona iestudējums, un, proti, tā ir filozofa spēja satvert īsta teātra būtību un salīdzinoši īsā laikā apgūt režijas pamatprincipus. Jaunieši droši vien smiesies locīdamies, un cik labi, ka tā! Es arī smējos, bet ne tik atbrīvoti un priecīgi, jo savā dzīvē diemžēl esmu piedalījusies tieši tādās eglītēs un soļošanas skatēs. Manuprāt, izrāde ir arī par elkdievību, manipulāciju un mankurtismu, kas nu galīgi nav stāsts par Ļeņinu, bet ir stāsts iz katra mūsu dzīves šodienas. "Mielastu" uztvēru kā asprātīgu, bet samērā vienkāršu parodijkomēdiju par Platona "Dzīrēm", kas lielā mērā balstījās uz aktieru improvizācijas prasmi. Var apbrīnot aktieri, ka viņš ir radis vēl kādu veidu, kā izvelties no skapja groteska večuka ādā. Piemēram, kāpēc Viļa Daudziņa Ļeņins met Baibas Brokas Krupskajai ar tupelēm. Patiesībā Uļjanovu ģimenē esot piedzimis īsts velnēns, puika, kas vēlu iemācījies runāt un staigāt, rīkojis nemitīgas histērijas, sitis galvu pret zemi, ar baudu māsas lellēm plēsis ārā acis un savam rotaļzirdziņam - kājas. Jo bērnībā Ļeņinam paticis mētāties ar galošām.

Kāda ir JRT "Pēdējā Ļeņina eglīte". Но прежде всего по той причине, что он основан на документальном материале о последних днях жизни Владимира Ленина - в частности, на прежде не публиковавшихся записях санитаров Владимира Рукавишникова, Николая Попова, Казимира Римши. Visi griežas uz vienu pusi, Ļeņins viņu vidū – uz pretējo.

Comentarios